"Pentru a ne pastra pacea sufleteasca trebuie sa intram mai des in noi insine si sa ne intrebam : unde sunt ? " Sfantul Serafim de Sarov


Faceți căutări pe acest blog

joi, 25 octombrie 2012

Sfaturi vii !

" In masura in care ai inima infranta si smerita, devii tot mai liber interior si atunci Dumnezeu coboara in tine. Rostul nostru pe pamant este sa ne umplem de Dumnezeu. Si nu ne putem umple de Dumnezeu decat prin smerenie. Smerenia trebuie sa fie fundamentul vietii noastre. Nu ne realizam prin trufii ieftine, ci numai prin smerenie. A trai in smerenie inseamna a trai o viata reala. Iar a trai in trufie este o viata artificiala. De aceea, de cate ori esti umilit, rabda si roaga-te : Doamne, primeste aceste umilinte, in locul smereniei de care am lipsa. Sa rascumpere umilintele mandria de care nu ma pot izbavi de bunavoie ! Am fost inchis in temnitele comuniste si numai Dumnezeu stie cata nedreptate era acolo, cata ura, cata rautate...parca nici nu poti spune in cuvinte. Atunci cand eram mai chinuit, incercam sa nu ma revolt, sa nu cartesc.
Ma gandeam asa : Hai sa-mi amintesc cu ce am gresit eu fata de Dumnezeu, de patimesc acum aceste nedreptati !
Si ma gandeam la niste pacate ale mele pe care le stiam numai eu si Dumnezeu, iar suferinta o priveam ca un canon si nu ma revoltam. Ma gandeam ca, daca as fi fost mai bun, nici gardienii n-ar fi fost atat de rai- asa- dar si eu eram vinovat pentru rautatea lor. Asa ii putem ierta pe toti si ma puteam ruga pentru ei,si aproape ca nu mai simteam suferinta pe care mi-o pricinuiau. Si va spun drept ca atunci cand puteam sa fac toate acestea si sa ma gandesc la pacatele mele,simteam in inima o bucurie asa de mare,si o pace,si o bogatie de iubire, de parca zburam, desi eram in puscarie.
Eram atat de preocupat ca sa-mi vad pacatele,incat si noaptea vorbeam prin somn si imi ceream iertare de la Dumnezeu. Si erau acei caralii care pandeau pe la usi, si ascultau pe la gratii ce spuneam eu; iar a doua zi ma chemau la ancheta si -mi serveau cuvintele pe care le spusesem prin somn, din cauza framantarilor mele sufletesti. Imi strigau : Pacatosule ! Popa pacatos ! , si-mi repetau tot ceea ce spusesem noaptea prin vis, Dumnezeu stie cum.
 Dar asta am vrut sa spun : este foarte important sa ne recunoastem starea de nevrednicie fata de Dumnezeu. Sa nu aduci nimanui nici o vina, decat numai tie. Sa te caiesti mereu din toata inima. Daca nu ma gasesc vinovat in mod real si nu ma caiesc din adancul sufletului, atunci nu ma pot ruga cu putere si nu pot avea bucuria deplina a rugaciunii. Daca ai acestea doua - smerenia si iertarea aproapelui- ai sa vezi cum incepi sa capeti in tine ceva din Dumnezeu, ceva extraordinar. Numai Duhul Sfant poate aduce acest "ceva" in inimile noastre. N-am urat pe nimeni dintre dusmanii care ne-au asuprit si n-am regretat niciodata ca am ajuns la inchisoare. Acolo era nevoie si de mine- ca, impreuna cu fratii nostri romani, sa suferim cu totii urgia venita asupra tarii.
Fie Doamne, suferinta noastra , ca un canon pentru pacatele noastre, dar si ca o jertfa adusa pentru pacatele neamului romanesc si binecuvantarea dumnezeiasca asupra intregii noastre tari ! Cautati sa faceti cat mai mult bine in jurul vostru, rugati-va cat mai mult cu Rugaciunea lui Iisus , nu vorbiti de rau pe nimeni si astfel veti avea pacea inimii. Bunul Dumnezeu si Maica Domnului sa va ajute neincetat , in orice loc va veti afla !

Nota : Cuvintele Parintelui nostru Sofian Boghiu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu