"Pentru a ne pastra pacea sufleteasca trebuie sa intram mai des in noi insine si sa ne intrebam : unde sunt ? " Sfantul Serafim de Sarov


Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 23 ianuarie 2013

Rugaciunea celui prigonit de oameni !


Multumesc Tie, Doamne si Dumnezeul meu, pentru tot ce s-a savarsit asupra mea! Multumesc Tie pentru toate necazurile si ispitirile pe care mi le-ai trimis pentru curatirea si tamaduirea sufletului si trupului spurcate, ranite de pacate ! Miluieste si mantuieste uneltele pe care le-ai intrebuintat pentru tamaduirea mea : pe acei oameni ce mi-au pricinuit necazuri binecuvinteaza-i si in veacul acesta, si in cel viitor ! Socoteste-le intru fapta buna ceea ce mi-au facut ! Daruieste-le rasplati imbelsugate din visteriile tale cele vesnice.
Dar ce ti-am adus eu Tie ? Ce jertfe bineplacute? Nu Ti-am adus decat pacate, decat calcari ale dumnezeiestilor Tale porunci. Iarta-ma,Doamne, iarta-l pe cel vinovat inaintea Ta si inaintea oamenilor! Iarta-l pe cel fara de raspuns! Da-mi mie sa ma incredintez si sa recunosc fara fatarnicie ca pacatos sunt ! Da-mi sa lepad dezvinovatirea vicleana ! Da-mi pocainta ! Da-mi inima infranta! Da-mi blandete si smerenie ! Da-mi iubire de aproapele, iubire fara de prihana, deopotriva fata de toti, atat fata de cei care ma mangaie, cat si fata de cei care ma necajesc !Da-mi rabdare in toate necazurile mele ! Fa-ma mort pentru lume! Ia de la mine voia mea pacatoasa si sadeste-mi in inima sfanta Ta voie,ca numai pe acesta sa o fac cu faptele si cuvintele si gandurile mele. Tie se cuvine slava pentru toate ! Numai a Ta e slava ! Singura mea avere e rusinarea fetei si tacerea gurii. Stand inaintea infricosatei Tale judecati in sarmana mea rugaciune, nu aflu in mine nici un lucru bun, nici o vrednicie- si stau, impresurat din toate partile, ca de un nor gros si o bezna deasa, de multimea cea fara numar a pacatelor mele, avand o singura mangaiere in inima mea cu nadejdea in netarmuita Ta mila si bunatate. Amin
 
Nota : Fragment preluat din cartea "Experiente ascetice " autor Sfantul Ignatie Briancianinov

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu