"Pentru a ne pastra pacea sufleteasca trebuie sa intram mai des in noi insine si sa ne intrebam : unde sunt ? " Sfantul Serafim de Sarov


Faceți căutări pe acest blog

joi, 27 mai 2010

Sfanta Manie a Arhanghelului Mihail


"Iti voi povesti o vedere infricosatoare pe care am avut-o cand a inceput razboiul balcanic.
Intr-o noapte mi s-a aprut ca orizontul se intunecase. Pamantul se cutremura si oamenii alergau sa se ascunda in grote si pesteri. Alergau si cadeau pe jos ca niste frunze, si multi mureau in urgia aceea cumplita. Din locul unde stateam am vazut deodata un zid foarte inalt si deasupra lui o tribuna. Atunci cerurile s-au deschis si a coborat un tanar infricosator, care tinea in mana o sabie mare.
Banuiesc ca era Arhanghelul Mihail (...).
A coborat amenintator si infuriat. Cand l-am vazut , am cazut la pamant si putin a lipsit sa nu mor de frica. Asadar, (...) s-a asezat la tribuna si, cu chipul furios si glasul ca un tunet, ameninta neamul omenesc, ca-l va nimici pentru necredinta si nerecunostiinta pe care-o arata fata de Ziditorul si Binefacatorul lui, pentru necuviintele si faradelegile sale. Nu-mi aduc aminte cu exactitate cuvintele lui, caci din pricina vocii sale puternice sufletul era gata sa-mi iasa din trup.
Dupa ce i-a cercetat pe oameni, mania lui a inceput treptat sa se inmoaie. Cand mi-am dat seama ca-i trecuse definitiv, in vreme ce eram cazut cu fata la pamant, mi-am ridicat cu spaima putin capul si ce sa vad ?
Chipul nu-i mai era salbatic, ca la inceput, ci bland si vesel ; si intunericul acela infricosator pierise. Vazandu-l asa am prins curaj, l-am privit si, aratandu-i cu mana spre cer, cu voce tremuratoare l-am intrebat :
" Voi veni si eu sus in ceruri?". "
Da- mi-a raspuns- vei veni daca o sa savarsesti fapte bune, dupa cum randuiesc poruncile lui Dumnezeu. Toti cei care pazesc poruncile Domnului se vor face partasi ai Imparatiei cerurilor"
-----------------------------------
Nota:
Fragment extras din cartea intitulata " Ne vorbeste Parintele Filothei Zervakos"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu