"Pentru a ne pastra pacea sufleteasca trebuie sa intram mai des in noi insine si sa ne intrebam : unde sunt ? " Sfantul Serafim de Sarov


Faceți căutări pe acest blog

joi, 27 mai 2010

Rugamintile Parintelui Filothei


"Intr-o noapte, spune Parintele Filothei, am avut un vis in care se facea ca ma aflu la Constantinopol, in biserica Sfanta Sofia. Stataem in aripa stanga a bisericii. In partea dreapta erau barbati si femei care plangeau cu durere si deznadejde. Unii dintre ei au venit lnaga mine si mi-au spus :" Patriarhul si regele au adormit si nu se mai trezesc. Te rog, vino sa-i trezesti ".
Am alergat degraba si l-am vazut pe patriarh imbracat in vesmantul lui arhieresc, dormind intins ca un mort pe acoperisul bisericii. La inceput i-am strigat cu putere: " Ridica-te, prea -fericite, fie-ti mila de turma ta, de crestinii care plang si jelesc si care asteapta sa te trezesti! ". Dar, fiindca patriarhul a ramas nemiscat ca un mort, i-am pus mana pe spate si am incercat sa-l ridic. L-am ridicat cu mult truda cam doua plame de jos, dar era atat de greu incat am crezut ca mana se va rupe. N-am putut sa-l tin si a cazut iarasi nemiscat.
Peste putin timp mana dreapta a incetat sa ma mai doara si sa-mi tremure si atunci am alergat la rege, care si el dormea ca un mort, la sase-sapte metri departare de patriarh. Am incercatsa-l ridic in picioare , mi-am pus toate puterile, dar mi-a fost cu neputinta. In marea mea tulburare si tristete ca nu-i pot trezi, m-am trezit eu insumi.
Patriarhul infatiseaza aici Biserica , pe care o reprezinta. Regele infatiseaza societatea. Si Biserica si societatea si carmuitorii lor , in zile acestea viclene pe care le traim, s-au adancit in somnul adanc al lenei si trandaviei.
Daca nu se vor trezi sa-si preia raspunderile lor, daca nu-si vor trezi clerul si poporul incat cu totii sa se pocaiasca sincer si sa tina poruncile lui Dumnezeu si sa savarseasca fapte bune, in ziua Judecatii vor da socoteala la Dumnezeu si vor fi trimisi in iad.
(...)
Daca vrem sa scapam de primejdia care ne paste si ameninta sa ne distruga, daca vrem sa ne izbavim, atunci sa ne pocaim cu totii, de la rege si pana la ultimul ostas si de la patriarh si pana la ultimul calugar, caci toti suntem pacatosi, trandavi si nelegiuiti.
Sa se pocaiasca mai intai carmuitorii societatii, ministrii, senatori, generali, ofiteri si toti cei care detin ranguri superioare; fiindca multi dintre acestia sunt necuviosi, necredinciosi si hulitori.
Le e rusine sa se numeasca crestini, dar unora dintre ei nu le e rusine sa se numeasca masoni si se mandresc cu asta. Le e rusine sa-si faca semnul crucii, dar pecetea antihristului ( a masoneriei) nu le e rusine s-o poarte pe haine. Unora dintrei ei le e rusine sa se roage si poate ca nu stiu nici Crezul sau Tatal nostru.
Le e rusine sa mearga la biserica duminica si de sarbatori si doar rareori apar acolo, cand se face vreo ceremonie oficiala sau cand este inmormantata vreo ruda sau vreun prieten de-al lor. Sa duc insa fara rusine la petreceri necuvioase si stau toata noaptea sa joace carti. In plus, unii dintre ei isi parasesc fara rusine sotiile legitime si traiesc faradelege cu niste straine.
Pe toti acestia ii rog sa-si dea seama de pacatele lor, sa le urasca, sa se pocaiasca si sa se intoarca la Dumnezeu, de langa care au plecat. Sa inceteze ura dintre ei, invidia, certurile si sa-L iubeasca pe Dumnezeu. Sa dobandeasca iubire de apropapele si sa colaboreze pentru binele si fericirea preadulcii noastre patrii, cu duh de blandete, smerenie, dragoste, pace si armonie. Sa se faca pilda buna pentru popor, fiindca, cum spune o vorba inteleapta " oamenilor simpli le place sa se asemene cu carmuitorii lor".
Femeile sa inceteze cu fumatul, jocul de carti, impodobirea trupului si luxul. Iar cei casatoriti sa nu mai evite facearea de copii si sa inceteze avorturile si uciderea de prunci, pe care dupa aceea ii arunca pe drumuri, la caini, in mare, sau ii ingropa in pamant. Sa se fereasca de cheltuielile multe si sa dea , in locul acestora , banii lor suferinzilor, orfanilor, vaduvelor si saracilor.
Bartbatii sa inceteze certurile intre ei, galcevele, dezbinarile si sa nu se mai numeasca nationalisti, regalisti, democrati, populari, comunisti, spiritisti, adventisti, masoni, ci de aici inainte sa se numeasca frati crestini, si sa traiasca dupa sfanta voie a lui Dumnezeu.
Sa se pocaiasca toti acesti comunisti si uratori de bine si vrajmasi si prigonitori ai neamului nostru si ai crestinismului, care i-a produs patriei noastre, nenumarate nenorociri si suferinte; cei care,prin chinuri negraite si infioratoare au dat la moarte mii de oameni nevinovati, clerici si laici din toate clasele sociale si de toate varstele.
Sa constientizeze marele si uratul lor pacat, sa se pocaiasca si sa traiasca cu iubire adevrata in spatiul liber al tarii si al Bisericii noastre."
----------------------
Nota :
Aceste sfaturi ale Sfantului Parinte Filothei , sunt mai mult decat graitoare si pentru tara noastra si pentru vremurile apostaziate pe care le traim.
Fragment extras din cartea " Ne vorbeste Parintele Filothei Zervakos"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu