"Pentru a ne pastra pacea sufleteasca trebuie sa intram mai des in noi insine si sa ne intrebam : unde sunt ? " Sfantul Serafim de Sarov


Faceți căutări pe acest blog

joi, 6 iunie 2013

Sunt valori multe,dar de masura bunatatii nu exista nimic !




" Fiecare dintre noi crestinii, trebuie sa staruim pentru o viata imbunatatita, sa fim mai buni. Candva, in satul meu, s-a schimbat preotul, si preotul care a venit era un cunoscut al meu. Atunci am intrebat-o pe mama- mama venind la mine la manastire: ce va predica parintele acesta, care e acum la noi ? Mama saraca- Dumnezeu s-o odihneasca- nu prea tinea minte predicile…nici predicile mele. Stiu ca mi-a spus odata: “ Sa stii ca am inteles toate cele ce ai spus, dar acum daca ma duc acasa sa-I spun lui taica-tau nu mai stiu nimic”. Si, totusi, am intrebat-o din nou : ce le predica parintele  de la noi ? Sarmana, a stat asa putin si nu a zis nimic, si daca a vazut ca starui, a zis : “ Apai, tot ce ne invata, ne invata sa fim buni !”
Mi-am dat seama ca pana la urma, sinteza tuturor ostenelilor noastre, sinteza tuturor stradaniilor noastre pentru noi si pentru altii, asata este : sa fim buni, sa fim mai buni ! Bunatatea este lucrul cel mai de capetenie, poate ca e lucrul cel mai de valoare din cate poate realiza omul in lumea aceasta. Mai sunt si alte valori, fara indoiala. E o valoare sa fii intelligent, e o valoare sa fii realizat, sa ai o infatisare frumoasa, sa ai o situatie buna. E o valoare sa fii conducator de oameni, daca poti ajunge conducator de oameni. Sunt multe valori in lumea aceasta, dar de masura bunatatii nu exista nimic ! "
 Nota : Fragment preluat din cartea “ Cum sa devenim mai buni” autor Arhimandrit Teofil Paraian

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu