"Pentru a ne pastra pacea sufleteasca trebuie sa intram mai des in noi insine si sa ne intrebam : unde sunt ? " Sfantul Serafim de Sarov


Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 5 iunie 2010

Ingerul pedepsit


" In Egipt, intr-o manastire aveau un nevoitor de-al lor, care se afla la vreo trei ceasuri departare, in pustie. Calugarii au auzit ca el vorbeste cu ingerul si l-au rugat pe igumen sa ii lase sa-l viziteze, sa mearga la el si sa-l intrebe ce vorbeste cu ingerul, ce-i spune ingerul, caci ii intereseaza.
Pe cand erau in apropierea chiliei lui, au vazut un monah pe stanci. El i-a intrebat unde se duc. Aceia i-au raspuns ca merg la un frate de-al lor.
"Salutati-l din partea mea si spuneti-i ca l-am rugat mult sa faca rugaciune pentru ceea ce la-m rugat ."
Cand au ajuns la monah, nu i-au transmis numaidecat salutarile si rugamintea, ci l-au intrebat daca mai este in apropiere un nevoitor, caci ar dori sa-l cerceteze si pe acela.
El le-a spus ca nu este nici un suflet viu prin apropiere.
"Bine " au spus ei, "iti vom istorisi ceva si apoi sa ne adeveresti. Acolo, la dealul acela inalt, am vazut un calugar pe stanci care ne-a intrebat unde mergem, iar noi i-am spus ca venim la tine. Ne-a cerut sa-ti spunem sa te rogi cu osardie pentru ceea ce te-a rugat el.
Iata , vezi ca aici mai vietuieste inca cineva, iar tu ascunzi asta de noi ! "
Batranul a tacut.
Ei au staruit sa le spuna si , in cele din urma, Staretul a consimtit. "Bine ", spuse, " va zic daca imi fagaduiti ca nu veti spune nimanui nimic cat sunt eu viu; dupa ce voi muri, puteti povesti.
Ce ati vazut nu este monah, ci inger ."
"Tocmai de asta am si venit " au spus ei, " am venit, caci am auzit ca vorbesti cu un inger ."
" Intr-o zi ma rugam in chilia mea cand vad ca langa mine se roaga cineva; ma inchin eu, se inchina si el, si drept. Cand am sfarsit rugaciunea, il intreb : " Cine esti tu, de unde esti, nu cumva esti pustnic ? "
"Nu , zice el. " Eu am venit la tine cu o rugaminte. Nu sunt om, ci inger.
" Dar cum de esti ingers si ai venit la mine? l-am intrebat eu.
"Iata iti voi spune.
Domnul m-a trimis intr-un oarecare tinut pe pamant, sa pedepsesc cu blandete acel popor din pricina pacatelor lui. Eu , am mers , am cercetat tot, si acnd am vazut cat de cumplit il defaima pe Domnul, m-am aprins de ravna si i-am pedepsit cu asprime.
Dupa ce am facut asta, Domnul m-a intrebat daca de ce nu i-am pedepsit cu pedeapsa blanda- asa cum mi-a spus El- si din aceasta pricina, ca nu L-am ascultat, am foat alungat din ascultare.
Si iata, ratacesc de multa vreme ( caci pentru ingeri anii nu exista), si am venit la tine sa-L rogi pe Domnul sa ma intoarca in ascultarea in care am fost.
" Dar cum sa ma rog eu , om muritor, pentru tine? am intrebat. Iar el mi-a spus :
" Daca n-as sti ca Domnul asculta fiecare suflet al Lui care i se adreseaza cu osardie si ii slujeste cu credinciosie, nici n-as fi venit la tine sa te rog, dar stiu ca Domnul asculta! " Vedeti , ingerul a calcat porunca lui Dumnezeu pe care acesta i-a dat-o si aprimit pedeapsa, iar acum rataceste !"
Nota :
Istorisire a Staretului Tadei de la Manastirea Vitovnita

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu