"Pentru a ne pastra pacea sufleteasca trebuie sa intram mai des in noi insine si sa ne intrebam : unde sunt ? " Sfantul Serafim de Sarov


Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 5 decembrie 2009

Azi, 6 decembrie praznuirea Sfantului Nicolae!




Sfantul Nicolae este poate cel mai iubit dintre toti Sfintii.
Este atat de iubit, incat oamenii cand ii aud numele devin cumva dragalasi , se schimba radical la pronuntia numelui Sfantului.
Am citit multe minuni ale acestui Batran cald si iubitor si de aceea m-am gandit sa astern aici doua dintre minunile facute de Sfant in anii trecuti, in Rusia.
Aceasta mica jertfa de a transcrie minunile i-o ofer in dar , de ziua lui.


---------------------------------


Langa cruce

"M-am nascut intr-un mediu ateu. Familia , scoala, cartile, televiziunea si ziarele inchideau generatiei mele calea spre cunoasterea Adevarului.
Perestroika si daramarea vechilor stereotipuri mi-au adus chinul cautarii sensului vietii.
Dupa demobilizare am descoperit ca idealurile care in armata imi erau clare si de neclintit in realitate s-au dovediat a fi false si fantomatice.
Preocuparile mele spirituale din acea perioada erau asemanatoare cu ale majoritatii tinerilor : muzica, rock, asociatii neoficiale, serate studentesti si in sfarsit masoneria- slava Domnului ca era doar o imitatie jalnica a ei!- si sectele.
In final am hotarat sa-mi pun capat zilelor.
Insa Dumnezeu m-a ocrotit.
Dupa ce am fost externat din spital, am inceput sa-i citesc mult pe Dostoievski, Soloviov, Iliyn si apoi pe mitropolitul de Sankt-Petersburg si de Ladoga, Ioan.
Insa rolul hotarator in imbisericirea mea l-a jucat Sfantul Nicolae.
Aceasta s-a intamplat in 1991.
Dupa absolvirea Institului, conform repartitiei, am plecat intr-un orasel indepartat din taiga.
Trebuia sa trec prin orasul Mineralnae Vodi si, pentru cateva zile m-am oprit in Kislovodsk. In ultima zi a sederii mele acolo ma plimbam prin oras.
In buzunar imi ramasese ceva maruntis si am hotarat sa intru intr-o cofetarie, dar am constatat ca era inchisa.
Fara sa-mi dau seama, m-am pomenit langa o cruce mica de lemn, pe care era atarnata o tablita cu explicatia ca pe acest loc se va inalta o catedrala in cinstea Sfantului Nicolae. Langa cruce se afla un sfesnic , iar alaturi, langa cutia milei, o femeie vindea lumanari.
Ma pregatisem deja sa plec cand am observat ca de cruce s-au apropiat doua femei, mama si fiica.
Ele se deosebeau de ceilalti oameni printr-un aristoctratism innascut.
Admirandu-le am ramas langa cruce.
Femeile au cumparat lumanari, au pus bani in cutie si au inceput sa se roage.
Pentru mine era ceva frumos.
P e fata celei tinere curgeau lacrimi.Rugaciunile lor erau sincere si fierbinti.
nu stiu de ce dar imi venea si mie sa plang. Sufletul mi s-a umplut de umilinta, un sentiment nemaicunoscut mie pana atunci.
Inima mea a simtit ceea ce acuta de multa vreme sufletul meu chinuit.
Femeile plecasera demult, au ars si si-au stins lumanarile lor, eu insa continuam sa stau langa crucea mica, devenita pentru mine, intr-o singura ora ,cel mai scump lucru.
Am scos din buzunar tot maruntisul si i l-am dar femeii: Luati-l maica. E tot ce am".
Ea a zambit si mi-a povestiti pilda vaduvei cu cei doi banuti.
De atunci locul acesta din Kislovodsk a devenit pentru mine locul cel mia sfant.
In prezent pe el se inalta zidurile unei biserici marete.De fiecare data vin aici cu o emotie adanca, de parca m-as intalni cu insusi sfantul.
Mai tarziu Sfantul Nicolae Facatorul de minuni i-a salvat viata fiului meu inca nenascut.
Lui m-am rugat fierbinte pentru asta.
astazi imi vine greu sa-mi imaginez ce s-ar fii intamplat cu mine daca placutul lui Dumnezeu, Nicolae nu m-ar fi adus in fata crucii in acea zi de vara, si nu mi-ar fi descoperit marea taina a lumii, al carei nume este Adevarul."

Oleg Seledtov,orasul Maicop.Rusia



Icoanele au fost intoarse

"O crestina ortodoxa a hotarat sa adera la o secta. A parasit biserica si a inceput sa frecventeze adunarile sectantilor, sa le asculte predicile.
De la ei a aflat, ca icoanele nu ar trebui cinstite.
A venit acasa si le-a aruncat. Pregatindu-se sa plece la o adunare, a observat ca a mai ramas o singura icoana ,cea a Sfantului Nicolae.
Femeia a scos-o afara si a aruncat-o la gunoi , spunand: Aici iti este locul!"
Seara tarziu , cand se intorcea acasa, , era frig si intuneric.
Ploua.
Apropiindu-se de casa, a vazut ca in prag statea un batran ud si inghetat, care o privea.
" Taica , de stai in ploaie? Intra in casa"."Nu pot.
Stapana casei m-a alungat."
Femeia a privit cu atentie si a recunoscut in batran pe Sfantul Nicolae Facatorul de minuni. Ea a inceput sa planga cu lacrimi amare, sa- cait de toate cele cate facuse si adus icoanele inapoi in casa."

Tatiana Komissarova, orasul Cistopol

Pentru rugaciunile, Sfantului Ierarh Nicolae, Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu , miluieste-ne pe noi.
Amin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu