"Pentru a ne pastra pacea sufleteasca trebuie sa intram mai des in noi insine si sa ne intrebam : unde sunt ? " Sfantul Serafim de Sarov


Faceți căutări pe acest blog

vineri, 21 martie 2014

Ce cale sa urmam acum ?

"Am pacatuit si ne-am luat rasplata. L-am defaimat pe Dumnezeu , si ne-am primit pedeapsa. Ne-am intinat de toata faradelegea, si ne-am curatit prin sange si prin lacrimi. Am calcat in picioare tot ce-a fost sfant pentru stabunii nostrii, si din aceasta pricina am fost la randu-ne calcati. Am avut scoala fara credinta, politica fara cinste, oaste fara dragoste de tara, stat fara binecuvantarea lui Dumnezeu. De acolo ni s-a tras naruirea scolii, a politicii, a ostirii si a statului. Douazeci de ani ne-am straduit sa nu fim noi insine, de aceea strainii ne-au invaluit in intunericul lor. Douazeci de ani ne-am batjocorit stramosii pentru ca se inchinau Imparatiei ceresti si, de aceea, am pierdut si imparatia pamanteasca cea leproasa.
Cu ce masura i-am masurat pe Dumnezeu si pe strabuni, cu aceea am fost masurati.
Ce cale sa urmam acum ? Nu pe aceea- oricare, doar nu pe aceea pe care am mers doua decenii ,nu ! Ce sa facem acum ? Orice, numai nu ceea ce am facut intre cele doua Razboaie Mondiale. Sa nu pacatuim, ca sa nu patimim din nou. Sa nu-L batjocorim pe Imparatul Domnul Dumnezeu, ca su capatam o pedeapsa mai mare, si poate vai ! fara indurare. Sa nu ne intinam de ticalosie, ca sa nu trebuiasca iarasi sa ne curatim prin sangele si lacrmile noastre. Sa nu calcam cele sfinte ale strabunilor noastri, ca sa nu fim din nou striviti. Scoala sa fie cu credinta, politica cu cinste, oastea cu dragoste de tara, statul cu binecuvantarea lui Dumnezeu.
Fiecare sa se intoarca catre Dumnezeu si catre sine ; nimeni sa nu fie in afara lui Dumnezeu si in afara sinelui, pentru a nu fi invaluit de infricosatul intuneric al strainului cu nume frumos si imbracaminte pestrita.
 Fiecare om cu dragoste de tara sa se silasca sa castige Imparatia Cerurilor, caci numai in acest chip se poate pastra vreme indelungata si imparatia pamanteasca. Dreptatea e una din multele puteri ale Imparatiei Cerurilor. A doua putere este credinta, a treia dragostea, a patra adevarul, a cincea milostenia, a sasea intelepciunea, a saptea curatia, si tot asa - sunt aproape fara numar si de nesfarsit. Ganditi-va pe care dintre aceste puteri o aveti, si pe care nu o aveti. Grabiti-va sa le dobanditi pe toate. Astfel veti fi desavarsiti precum Tatal vostru ceresc desavarsit este.
Astfel va veti impotrivi intunecatelor puteri ale iadului ce au stapanit aspra tarii noastre, care multa vreme ne vor chinui in amintire, precum un vis inspaimantator.Astfel, in cele din urma, inarmati cu puterile ceresti, cel mai bine veti intari si dragostea de tara, si numele vostru de crestini ortodocsi.
Sa va fie in ajutor Domnul Hristos,impreuna cu Tatal si Duhul Sfant, in vecii vecilor . Amin "


Nota : Fragment preluat din cartea "Prin fereastra temnitei " autor Sfantul Nicolae Velimirovici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu