"Pentru a ne pastra pacea sufleteasca trebuie sa intram mai des in noi insine si sa ne intrebam : unde sunt ? " Sfantul Serafim de Sarov


Faceți căutări pe acest blog

luni, 12 ianuarie 2009

Mai aproape de cer











"Ce frumoase locuri de nevointa duhovniceasca ofera monahilor Muntele Meteora! Dar cit sint de asaltate aceste manastiri de turisti din toata lumea! Pentru aceasta multi monahi iubitori de liniste au parasit Meteorele si s-au retras in Muntele Athos, pentru a se putea ruga mai linistiti lui Dumnezeu, ziua si noaptea."
Parintele Ioanichie Balan


Am fost la Meteore si splendoarea lor nu poate fi descrisa in cuvinte.Prima oara cand le-am zarit m-am simtit mica si neansemnata,stateau colosale in lumina soarelui te dureau ochii sa le privesti mai mult.Atat de multa frumusete..a ramane impresionat de ele este putzin spus...Un peisaj de o frumuseţe nepământeană. Unic în lume, cel puţin ca fenomen geologic. O pădure de stânci, aproape 1.000 la număr. Înalte de peste 500 de metri, încât ai senzaţia că zgârie norii. Şi, în vârful lor, de nici nu ştii dacă se sprijină în piatră sau sunt agăţate în cer, o salbă de mânăstiri cu urme de viaţă monahală încă din secolul IX.
Prima manastire unde am poposit a fost manastirea Rusanu.Abia am asteptat sa urc si sa o descopar atat cu ochii cat si cu sufletul.Denumirea este data dupa numele fondatorului ei, se inalta pe o stanca ingusta, aflata in vecinatatea uneia dintre cele mai falnice meteore . Este inconjurata de abis de jur-imprejur. Un culoar de beton si un pod suspendat te duc pe crestetul stincii complet izolate, unde se afla manastirea. Prima asezare monahala dateaza din secolul al XV-lea, cand cativa sihastrii se nevoiau aici, primind hrana de jos cu funia. In anul 1545 doi calugari macedoneni, fratii Maxim si Ioasaf, au transformat mica sihastrie in manastire, zidind din piatra actuala biserica, cu hramul Schimbarea la Fata. Fresca a fost lucrata in anul 1561. Majoritatea manuscriselor si documentelor acestei manastiri sint pastrate la Biblioteca Nationala din Atena.Am vizitatat mai apoi,aproape tot manunchiul precum Varlaam,Sf.Stefan,Marea Meteora si manstirea Sf.Treimi.
Meteorele.....sunt multumita ca le-am vazut si le-am simtit in sufletul meu....din ce in ce mai multa lume ar trebui sa caute si sa descopere esenta lor pura si dumnezeiasca.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu