"Pentru a ne pastra pacea sufleteasca trebuie sa intram mai des in noi insine si sa ne intrebam : unde sunt ? " Sfantul Serafim de Sarov


Faceți căutări pe acest blog

luni, 5 decembrie 2011

Pentru unul din sfintii mei !



Cu doi ani in urma chiar inainte de Sfantul Nicolae, m-am hotarat sa scriu pe blog cateva minuni ale sfantului , ca o jertfa de ziua lui . S-a intamplat in acea perioada sa nu stau bine financiar si sufeream mult ca vor veni sarbatorile, eu avand doar 5 lei in buzunar. Dar , vedeti , asa s-au intors lucrurile ca acel Craciun a fost unul dintre cele mai minunate. Nu m-a lasat sfantul si Domnul care, prin cativa prieteni dragi , m-a imbelsugat cu toate cele necesare si tare fericita am fost. Ii multumesc acestui sfant drag mie si dau sfat tuturor, ca atunci cand e mai greu sa nu se ezite in al chema in ajutor, caci minunat este Domnul intru' sfintii Lui.



" Cine nu-l cunoaste pe Sfantul Nicolae cel Milostiv ? Numele lui este rostit nu numai de crestini ci si de oameni de alte confesiuni. Icoane cu chipul lui pot fi intalnite atat in biserici si in casele oamenilor, cat si in indepartata tundra , in taiga, in iurtele nomazilor precum si in cabanele vanatorilor. Multe s-au scris despre ajutorul lor, dar, se pare , ca multe au ramas si nescrise. Cine a trait in China cunoaste ca multi chinezi si buriati il cinstesc pe sfantul lui Dumnezeu. Nu odata Sfantul Nicolae i-a salvat pe cei care l-au chemat in rugaciune.(...)

Intr-o gara din orasul Hrabrin se gasea icoana Sfantului Nicolae, ocrotitorul calatorilor. Ea a fost imprejmuita de un gardut, iar alaturi se afla un mic sfesnic. Langa sfesnic, intr-o cutie, erau lumanari. Rusul este obisnuit ca la orice lucrare sa ceara binecuvantarea Domnului. Inainte de calatorie oamenii se apropiau de icoana, aprindeau lumanari, puneau banii alaturi, in cutie ( niciodata nu s-a intamplat ca ei sa dispara ) si se rugau sfantului.

Deseori in fata icoanei puteau fi vazuti si chinezi care se rugau in genunchi. La iesirea din gara ajungeai in cealalta parte a orasuluin numita Pristani, care ducea la raul Sungari- un rau mare si lat. Locuitorii il numeu " vicleanul " pentru ca se intampla ca linistitul Sungari sa se acopere brusc cu valuri mari, amenintand astfel sa scufunde barcile.

Barcagiilor , care il acel moment se flau pe rau, le venea foarte greu sa le mentina la suprafata. Au fost si cazuri cand valurile le-au rasturnat. Odata, intr-o astfel de furtuna a nimerit si un chinez . Cu toate ca era marinar cu experienta, el nu reusea sa invinga valurile , care il amenintau din toate partile. Deodata si-a amintit de icoana din gara si a inceput sa strige : " Batranul din gara, ajuta ! " Mai tarziu el povestea ca dintr-o data , in chip minunat, s-a trezit pe mal.

Dupa ce si-a venit in fire, a alergat la gara,a cazut in genunchi in fata icoanei si printre lacimi a povestit cum a fost salvat de acest " batran din gara " ( asa era numit sfantul de chinezi intr-o rusa stalcita )(...)"



" O femeie s-a dus in pelerinaj la o manastire si abia la sfarsitul zilei si-a amintit ca lasase usa casei descuiata. Casa era la capatul orasului Kirov si in afara de ea nu mai locuia nimeni acolo. Ce sa faca? Toti o sfatuiau sa se intoarca. Insa ea le-a spus: " Nu, nu ma voi intoarce. Faca-se voia Domnului ". Si si-a continuat drumul. Peste o saptamana s-a intors acasa.

Usa era larg deschisa. A inteles ca inauntru era cineva. S-a oprit speriarta in prag. Din casa a iesit un barbat tanar care s-a aruncat la picioarele ei.

- " Lasa-ma sa plec, striga el, in numele lui Dumnezeu, lasa-ma sa plec ! Iti intorc tot ce-am luat, numai lasa-ma sa plec !

- Usa este deschisa, pleaca !

- Nu pot ! Batranul nu ma lasa !

- Care batran ?

- Unul...asa mic de statura. Eu am intrat in casa ta, am golit frigiderul, am mai luat cate ceva, uite, nici nu le-am atins si am dat sa ies. Cand colo in usa statea el. Nu scotea nici un cuvant. Mi s-a facut frica ! Am incercat sa ies noaptea - el tot acolo statea. Daca vrei du-ma la politie !

- Uite ce-ti mai trece prin cap ! Pleaca. Nu ai dat foc casei, si-ti multumesc pentru asta !

- Mi-e frica de batran.

Femeia a spus o rugaciune si a lasat hotul sa plece ."


Nota:

Fragmente preluate din cartea " Noi minuni ale Sfantului Nicolae "

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu